MINDZ | Plaza
MINDZ | Plaza forum » Ideeën voor MINDZ.com » Hierarchische relatie van het relateren van Plaza'sHierarchische relatie van het relateren van Plaza's (4 messages)
The messages are sorted by date created ascending.
Sort by
date created

Hierarchische relatie van het relateren van Plaza's

Posted by: Vincent Ariëns - 30 January 2010 16:32:00 - 740 days ago
Vincent Ariëns
62 messages posted
MINDZer Cees Hoogendijk gaf zijn visie op de hierarchische relatie van het relateren van Plaza's, graag discussieren we daar hier over verder!

Re: Hierarchische relatie van het relateren van Plaza's

Posted by: Vincent Ariëns - 30 January 2010 16:32:00 - 740 days ago
Vincent Ariëns
62 messages posted
In het kort de reactie van Cees:

"Afgezien van de technische complexiteit ervan is de hiërarchie overbodig, en levert weer nieuwe complicaties op. Mijn suggestie zou zijn: er is maar één soort relatie (zuster-zuster zogezegd). Die ga je eerst met elkaar aan. Vervolgens stemmen de beide plazabeheerders in gezamenlijkheid af of:
- bepaalde data per definitie gedeeld wordt (dus plaatsing op de 1 is plaatsing op de ander en vice versa
- bepaalde data alleen 1-richting mag (dus plaatsing op de een is plaatsing op de ander, maar niet andersom
"

Posted by: Vincent Ariëns - 30 January 2010 16:33:00 - 740 days ago
Vincent Ariëns
62 messages posted
Mijn reactie daarop was als volgt:

"Wij hebben bewust gekozen voor de benoeming van Moeder, Dochter en Zuster. Juist omdat dit in onze ogen termen zijn die een hierarchische relatie aangeven die voor iedereen duidelijk is. De hierarchie zit er kortweg in omdat we van andere Plazamanagers hoorden dat zij juist op zoek zijn naar deze hierarchische structuur. Voor ieder wat wils dus. Mocht je hier geen behoefte aan hebben dan kun je zoals jij zelf al zegt de zuster-zuster relatie gebruiken."

Wat vinden jullie hiervan?!

Posted by: Cees Hoogendijk - 30 January 2010 16:53:00 - 740 days ago
Cees Hoogendijk
35 messages posted
Misschien is het voor het complete referentiekader goed om nog eens terug te gaan naar de oorspronkelijke mijmering rond het aspect van al dan niet uniforme patronen inzake plaza's, cirkels, events. Klik hier om dat nog eens te lezen, voor wat het waard is.

Vervolgens betoog ik in mijn laatste reactie bij Vincents blogbericht dat het juist de invulling van de relatie is die al dan niet een bepaalde hiërarchie aangeeft, en dat je daardoor dus a priori geen hiërarchie nodig hebt (wat een hoop technische rompslomp zou besparen).

Mijn simpele voorbeeld is:
Plaza A spreekt met plaza B af dat de weblogs van A ook worden doorgeplaats op plaza B. Op het gebied van weblogs zou je kunnen zeggen dat plaza A en plaza B een MoederDochter relatie hebben.
Tegelijkertijd spreken diezelfde twee plaza's af dat het forum van Plaza B automatisch geplaatst wordt op plaza B. Dus dat maakt plaza B op het gebied van het Forum de Moeder van plaza A.
Zeg het maar: hoe zou je deze relatie in het algemeen willen noemen?

Zou het daarentegen zo zijn dat in de M-D relatie de Moeder alles voor het zeggen heeft, dan wil je daarvan toch geen dochter zijn?

Kortom: het aangaan van een plazarelatie op zich is voldoende, daarna inrichten, klaar.
Subscribe
RSS
Subscribe now on the comments of this topic via RSS and always keep in touch!
How does RSS work?

Subscribe by e-mail

Receive e-mails about new posts in this topic

Search in messages

Search in the messages of this topic